Visul lui Costi



 images-94bf79c.pngLa colțul aleii mă ciocnesc de vecinul de la parter, Costi, care mormăia căutând ceva pe jos. În timp ce bâlbâiam o scuză, și-a tuflit o bască mizerabilă pe capul țuguiat, și a îndesat-o până la urechile clăpăuge și galbene ca niște lumânări. Are cele mai păroase urechi din univers, mereu mă abțin cu mare greutate să nu-l întreb de ce nu-și dă jos părul ăla de pe ele.

-Bună, vecine. De ce nu-ți razi părul ăla de pe urechi? Fă ceva, arăți ca o maimuță sclerozată și râioasă.

 Nu, bineînțeles că n-am spus asta, deși simt că înnebunesc dacă nu scot oful ăsta din mine.

 S-a ridicat brusc și a început să zornăie încruntat niște metale în buzunarul adânc, undeva aproape în dreptul genunchiului. Pantalonii sunt cu vreo câteva mărimi mai mari,  strânși cu o curea jerpelită. Așa umblă de vreun an, deși nu-i un om sărac.

-De ce ești supărat, Costi? 

-Nu-s supărat, caut chei.

-Ți-ai pierdut cheile? Te ajut să le găsești.

-Nu! Ia mai lasați-mă toți în pace! N-am pierdut nimic, doar caut chei.

 Și-a facut stânga împrejur, dispărând după gardul viu. De la geam, nevastă-sa se uită inexpresiv. Pe cât e el de sfrijit, pe atât de huidumă e dânsa. Pare să fi fost frumoasă la viața ei, acum are peste suta de kilograme și o mulțime de probleme cu sănătatea, nu prea se poate deplasa. Stă aproape mereu cu coatele pe pervaz și-i studiază cu nedisimulat interes pe toți cei care intră și ies din clădire.

     –E nebun, îmi zice. L-au bătut unii de la care a luat bani cu camătă. Visa să cumpere un teren pentru casă. L-au bătut atât de rău încăt de atunci a rămas așa, pe altă lume. Toată ziua caută chei și curăță șina tramvaiului. Ca să nu deraieze, cică. Are sute de chei, cele mai multe ruginite. O valiză plină, nu știu cum și unde le găseșteNici doctorii nu știu ce să-i facă. L-au distrus nenorociții ăia. Ce om era și ce-a ajuns…

  Habar nu am ce să-i răspund. Singura imagine care îmi vine in minte, e a cheilor din servantă. O să le iau și o să arunc câte una pe alee. Poate au și colegii mei chei care nu le  mai trebuiesc. Să nu uit să-i întreb, mâine.

oldkey01-bmpb6260cca-9dc9-46ef-8fdc-0b4710f801aelarger


4 thoughts on “Visul lui Costi”

  1. Straniu, dar chiar am văzut cândva pe cineva care căuta … doar că nu chei ci șireturi.
    Era o zi frumoasă, nici prea cald, nici prea frig. Era o bucurie să stai pe bancă în parc. Și asta făceam…
    Nu departe, poate la trei-patru metri de bancă era un coș de gunoi. Un bărbat de vreo 70 de ani, îmbrăcat cu un costum elegant cândva dar peste care păreau a fi trecut cele două războaie mondiale și 50 de ani de Comunism se oprește și începe să caute în coș. Am remarcat din prima faptul că omul, deși avea un costum vechi și uzat și o cravată de matase avea o cămașă curată, foarte albă. De obicei cei care caută în gunoaie sunt murdari și au tot felul de sarsanale. Omul avea doar o pungă de un leu în care avea o conservă de pește.
    -Ce căutați? L-am întrebat …
    Mă privește uimit că îl bag în seamă:
    -Șireturi …
    Și începe să povestească … fusese profesor de matematică la un liceu din Cluj. Odată, mergând cu mașina spre Vălișoara unde dorea să își facă vacanța a oprit la o parcare. A încercat să își lege șiretul la pantof dar a văzut că acesta se rupsese. Enervat l-a scos de tot i a zis că îl înlocuiește când ajunge. Cum necum, la un moment dat îi iasă în față un copil. Încearcă să calce frâna, dar, fatalitate, pantoful îi iasă din picior, nu reușește să apese frâna și ucide copilul …
    – Dacă aveam un șiret copilul acela trăia astăzi …- mai zice și pleacă spre alt coș de gunoi …
    E extrem de interesant cum apar obsesiile …

    Like

Leave a Reply

